- Od 10 grudnia 2023 r. adwokaci - podobnie jak radcy prawni, doradcy podatkowi, doradcy restrukturyzacyjni, rzecznicy patentowi i notariusze - będą zobowiązani do posiadania adresu do e-Doręczeń wpisanego do bazy adresów elektronicznych (BAE).
- Na miesiąc przed tym terminem na stronie www.gov.pl zostały umieszczone materiały instruktażowe dotyczące zakładania i obsługi skrzynki do e–Doręczeń.
- Materiały przygotowało Ministerstwo Cyfryzacji.
Na stronie www.gov.pl/web/e-doreczenia/materialy4 znajdą Państwo materiały do pobrania dotyczące:
- Wnioskowania o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych. Instrukcja dla zawodów zaufania publicznego (pobierz plik pdf)
- Panel Użytkownika (Dashboard). Instrukcja użytkownika (pobierz plik pdf)
- Aplikacja eDoręczenia. Instrukcja użytkownika (pobierz plik pdf)
Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało również filmiki instruktażowe dotyczące zakładania oraz obsługi skrzynek do e – doręczeń, w tym instrukcje jak wysyłać i odbierać wiadomości.
(Filmiki instruktażowe znajduja sie na tej stronie)
Przypominamy, że
Od grudnia 2023 r. adwokaci muszą mieć adres do e-Doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych (BAE) powiązany z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz doręczać pisma na adres do e-Doręczeń podmiotom, które z niego korzystają.
Podstawą prawną działania rejestrowanego doręczenia elektronicznego (e-Doręczeń) są:
• rozporządzenie eIDAS,
• ustawa o doręczeniach elektronicznych.
Przypominamy, że e-Doręczenia są równoważne prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Są usługą zaufania świadczoną na podstawie rozporządzenia eIDAS i norm ETSI. Docelowo zastąpią korespondencję na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).