Adw. P. Stęchły: zmiany w kodeksie etycznym adwokatów na finiszu

  • Prace nad zmianami w Zbiorze Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu w zakresie reklamy i informacji handlowej są na finiszu - mówi w rozmowie z red. Szymonem Cydzikiem adw. Przemysław Stęchły, przewodniczący Zespołu ds. opracowania projektu tych zmian.
  • Rozmowa ukazała się na łamach "Rzeczpospolitej" 24 lutego w kontekście skargi Komisji Europejskiej do TSUE przeciw Polsce, Malcie i Słowenii za niewdrożenie dyrektywy usługowej.

 

Adw. Przemysław Stęchły podkreśla, że stopień zaawansowania tych prac, to efekt determinacji obecnych władz Adwokatury i prezesa NRA adw. Przemysława Rosatiego, dla którego uregulowanie tej kwestii jest jednym z priorytetów tej kadencji.
Adw. Stęchły zaznacza, że prace nad tymi zmianami trwają od 2021 r.
Aby sprostać unijnym wymogom, należy zachować odpowiednie procedury wprowadzania zmian.
W tym celu przeprowadzono badania - trwające od kwietnia do października 2022 r. - na reprezentatywnej grupie adwokatów, jak i potencjalnych i byłych klientów.
Dopiero na tej podstawie przygotowano projekt zmian.
Adw. Stęchły przewiduje, że rynek reklamy zostanie otwarty dla adwokatów przy zachowaniu ograniczeń wynikających z ogólnych norm etycznych.
Gotowy projekt zmian zostanie przedstawiony i prawdopodobnie przyjęty na posiedzeniu plenarnym Naczelnej Rady Adwokackiej w maju 2023 r.

Zachęcamy do lektury wywiadu (przejdź do rozmowy na stronie rp.pl)

 

Share on FacebookShare on TwitterShare on LinkedInSend Email

Polecane strony

Naczelna Rada Adwokacka
Centrum Mediacji
Krajowy rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich
Pismo Adwokatury Polskiej
Wyższy Sąd Dscyplinarny
Newsletter Adwokatury
http://e-magazynadwokat.pl/
https://www.mlodapalestra.pl/
Muzeum Adwokatury
Palestra Świętokrzyska
Biblioteka Palestry
banner polski