- Prace nad zmianami w Zbiorze Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu w zakresie reklamy i informacji handlowej są na finiszu - mówi w rozmowie z red. Szymonem Cydzikiem adw. Przemysław Stęchły, przewodniczący Zespołu ds. opracowania projektu tych zmian.
- Rozmowa ukazała się na łamach "Rzeczpospolitej" 24 lutego w kontekście skargi Komisji Europejskiej do TSUE przeciw Polsce, Malcie i Słowenii za niewdrożenie dyrektywy usługowej.
Adw. Przemysław Stęchły podkreśla, że stopień zaawansowania tych prac, to efekt determinacji obecnych władz Adwokatury i prezesa NRA adw. Przemysława Rosatiego, dla którego uregulowanie tej kwestii jest jednym z priorytetów tej kadencji.
Adw. Stęchły zaznacza, że prace nad tymi zmianami trwają od 2021 r.
Aby sprostać unijnym wymogom, należy zachować odpowiednie procedury wprowadzania zmian.
W tym celu przeprowadzono badania - trwające od kwietnia do października 2022 r. - na reprezentatywnej grupie adwokatów, jak i potencjalnych i byłych klientów.
Dopiero na tej podstawie przygotowano projekt zmian.
Adw. Stęchły przewiduje, że rynek reklamy zostanie otwarty dla adwokatów przy zachowaniu ograniczeń wynikających z ogólnych norm etycznych.
Gotowy projekt zmian zostanie przedstawiony i prawdopodobnie przyjęty na posiedzeniu plenarnym Naczelnej Rady Adwokackiej w maju 2023 r.
Zachęcamy do lektury wywiadu (przejdź do rozmowy na stronie rp.pl)