Jedynie 8 proc. polskiego społeczeństwa korzysta z porad prawnych. Daleko nam do standardu świadomości prawnej, jaki mają Niemcy, Skandynawowie czy Amerykanie – tam z pomocy prawnej korzysta 80–90 proc. społeczeństwa - podkreśla adw. Andrzej Zwara, prezes NRA w felietonie, który ukazał się 29 marca na łamach Dziennika Gazety Prawnej.
Ta skala nie zmienia się od lat, mimo akcji edukacyjnych, medialnych, Dnia Bezpłatnych Porad Adwokackich. Tak niska świadomość prawna Polaków szkodzi adwokatom, którzy po wielu latach wyrzeczeń i ciężkiej nauki coraz częściej muszą zmierzyć się z bolesną decyzją o zmianie zawodu; ale przede wszystkim szkodzi społeczeństwu. Dlatego Naczelna Rada Adwokacka zdecydowała się ruszyć z kampanią reklamową, która ma zachęcić Polaków, aby każdą ważną, życiową decyzję konsultowali z adwokatem.