- Prezydium Naczelnej Rady Adwokackiej podczas posiedzenia 12 maja, które odbyło się w formie zdalnej, omówiło wyniki konsultacji projektu zmian w Zbiorze Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu w zakresie reklamy i informacji handlowej.
- Konsultacje trwały od 27 marca do 27 kwietnia br.
- Po dyskusji, Prezydium przyjęło projekt uchwały Naczelnej Rady Adwokackiej w sprawie zmian w Zbiorze Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu.
- Projekt będzie przedmiotem obrad i głosowania podczas posiedzenia plenarnego NRA 26-28 maja br.
Projekt zmian w Kodeksie Etyki Adwokackiej, zgodnie z wymogami art. 24 dyrektywy usługowej, znosi wszelkie całkowite zakazy dotyczące korzystania z informacji handlowych przez adwokatów, wprowadzając ograniczenia dotyczące treści zamieszczanych w przekazywanych informacjach. Kierunek zmian jest także zgodny z wynikami badań przeprowadzonych z członkami Adwokatury oraz z konsumentami.
Zespół pracujący nad projektem zmian pod kierunkiem adw. Przemysława Stęchłego, wziął również pod uwagę uwagi nadesłane w konsultacjach wewnętrznych i zewnętrznych.
Naczelna Rada Adwokacka podjęła wszystkie niezbędne działania mające na celu wprowadzenie zmian w zakresie przyjęcia przepisów dotyczących informacji handlowych zgodnie z art. 24 dyrektywy usługowej oraz procedurą przewidzianą w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej i w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/958 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie analizy proporcjonalności przed przyjęciem nowych regulacji dotyczących zawodów.
Prezes NRA dziękuje za wytężoną pracę nad tym projektem adwokatom: prof. Piotrowi Piesiewiczowi, Monice Tomiak, Przemysławowi Stęchłemu, Tomaszowi Krawczykowi, Jarosławowi T. Dawidowi, dr. Tomaszowi Cyrolowi, Marcinowi Komarowi, Marcinowi Kosiorkiewiczowi, Wojciechowi Bergierowi.