- #BajeczniAdwokaci w kwietniu odwiedzili prawie 5 tysięcy placówek edukacyjnych – przedszkola i młodsze klasy szkół podstawowych.
- W akcję czytania dzieciom książeczki „Leśne sprawy Misia Adwokata” zaangażowało się ok. 1600 adwokatów i aplikantów adwokackich.
- O przygodach mieszkańców bajkowego lasu, gdzie opiekę prawną sprawuje Miś Adwokat, usłyszało 120 tysięcy dzieci.
- Sukces akcji przerósł nasze oczekiwania – mówi adw. Przemysław Rosati, prezes NRA. – Akcja, która wymagała od adwokatów i aplikantów osobistego zaangażowania i nakładu czasu, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Bardzo dziękuję Koleżankom i Kolegom, bo tylko dzięki ich pozytywnemu nastawieniu i wsparciu osiągnęliśmy tak wiele.
Akcja #BajeczniAdwokaci, zainicjowana przez Komisję Wizerunku NRA, polegała na czytaniu książeczki ”Leśne sprawy Misia Adwokata” w przedszkolach i szkołach. Adwokaci i aplikanci adwokaccy musieli sami zgłosić placówkę szkolną, ustalić z dyrekcją możliwość przeprowadzenia lekcji i poprowadzić spotkanie z dziećmi, w czasie którego oprócz czytania bajki odpowiadali na pytania.
- Nasi koleżanki i koledzy wykazali się przy tym kreatywnością – podkreśla adw. Dariusz Lipski, wiceprzewodniczący Komisji Wizerunku i główny koordynator akcji. – Ponieważ sami są rodzicami, a nawet dziadkami, wiedzą, jak trudno utrzymać uwagę dziecka na dłużej. Dlatego lekcje pełne były niespodzianek, dzieci mogły przymierzać adwokacką togę, brać udział w quizie wiedzy i konkursie plastycznym. Adwokaci przygotowywali prezentacje multimedialne i przynosili rekwizyty, w tym adwokacką togę, by jak najbardziej uatrakcyjnić spotkania.
Spotkania z Bajecznymi Adwokatami odbywały sie także w prawdziwym lesie - na przykład w leśnym przedszkolu „Cuda na kiju” w warszawskim Wawrze - a Miś Adwokat zawędrował aż do Polskiej Szkoły im. Jana III Sobieskiego przy Ambasadzie RP w Wiedniu, gdzie spotkał się z 1-szo, 2-go i 3-cio klasistami.
Dzieci reagowały żywo na historię o Wilku, który popada w kłopoty, z których wyciąga go Miś Adwokat. Ale zadawały także zaskakujące pytania:
„Czy adwokat zajmuje się adwokacją?”, „czy w todze można pójść na Wigilię?”, „czy toga może być różowa?”
Nie byłoby akcji Bajecznych Adwokatów, gdyby nie książeczka, która powstała na zamówienie Naczelnej Rady Adwokackiej. Bajkę o Misiu Adwokacie napisała Ewa Ruszkiewicz z piszemybajki.pl, ilustracje stworzyła Zuzanna Kledzik.
W każdej odwiedzonej grupie Bajeczny Adwokat zostawiał książeczkę, by młodzi Czytelnicy mogli do niej wracać, dzieci otrzymywały też zakładki do książki na pamiątkę. Książeczki zapewniła Naczelna Rada Adwokacka.
Bajkę można kupić w internetowym sklepie Fundacji Adwokatury www.sklep.adwokatura.pl.
Fundacja Adwokatury wspiera akcje #BajeczniAdwokaci ze względu na jej edukacyjny charakter i promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych.
- Akcja miała na celu opowiedzenie o naszym zawodzie dzieciom w przystępny dla nich sposób, w formie bajki, którą mogą zrozumieć i poprzez bohaterów, z którymi mogą się utożsamiać – mówi adw. Justyna Mazur, sekretarz NRA. – To najlepszy sposób na przetłumaczenie prawniczego języka na język dzieci.
Akcja cieszyła się także zainteresowaniem mediów, o adwokatach czytających książeczkę w przedszkolach i szkołach pisano w prasie, mówiono w radiu i telewizji, a Miś Adwokat stał się celebrytą w social mediach.
- Dziękuję Komisji Wizerunku, a przede wszystkim izbowym koordynatorom akcji, którzy przez wiele tygodni wykonywali ciężką pracę – podkreśla adw. Przemysław Rosati. – Ta akcja pokazała, jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć jako środowisko, angażując się w inicjatywy samorządu i że wizerunek adwokata to sprawa i zadanie nas wszystkich – powiedział Prezes NRA.